środa, 3 września 2014

Matki zepnijcie pośladki !

Facebookową tablicę wraz z nadejściem września zalała fala jęku,rozpaczy i obgryzania paznokci. Nie,nie mogę przejść obok tematu obojętnie. Z czym związane są owe lamenty ? A no z tym właśnie,że matki posłały swoje dziatki do przedszkoli i tak im źle i tak im niedobrze,bo popłakało 7 minut,bo się o mamę dziecko spytało ze 3 razy w ciągu dnia...a może jeszcze je tam biją,głodzą i do kaloryfera przywiązują... No come on serio ?! Jak taką stresówkę matka jedna z drugą wali to myślą sobie,że co ? Dziecko tego nie widzi ? Nie czuje ? A skoro mamusi to sprawia przykrość to co taki maluch sobie w tej małej jeszcze nieco przyglupiej główce układa za scenariusze ? Najgorsze ! Tak wiem,wiem. Łatwo mowić. Tylko ja też jestem matka,pierwszy raz posłałam swoje niespełna 3 letnie i niespełna 2 letnie dzieci do grupy zlobkowej w Polsce. I wiecie co mi pomogło ? Zamknąć w sobie te emocje i sobie wybuchnąć gdzieś po drodze do pracy,albo już na miejscu jakiegoś Bogu ducha winnego klienta zaatakować. Nie żegnałam się przez godzinę-lepiej rzucić krótkie 'pa,widzimy się niedlugo', nie mowiłam mamusia szybciutko po ciebie przybiegnie,bo skoro mama tak bedzie biegła to co ? Jakieś potwory tu na nas czekają ? Od kogoś tu trzeba uciekać ? Nie mówiłam 'wiesz tylko troszkę się pobawisz i pójdziemy do domku',a odpowiadałam jakie to jest mega fajne,że mozesz tam być i kurcze taka szkoda,że tak krótko mama pracuje! I w kilka dni tak się stało,że do domu się nie chciało wracać. Jednak polski żłobek to był mały pikuś! Jestem dumna jak moje dzieci poradziły sobie tutaj w obcym kraju. Nie znając nawet jednego słowa w języku w którym muszą się tutaj porozumiewać,zetknęli się pierwszy raz z narodowościami przeróżnymi i jedzeniem nawet,które przeraziło na początku tak bardzo. To był dopiero hardcore ! 
No,także morał jest taki,że wszystkie jesteśmy wspaniałe i to super,że martwimy się o nasze potomstwo,ale sobie to róbmy kiedy dzieci nie ma obok. A póki co uśmiech na twarz,fantazja na full i zobaczycie jak będzie super w tym przedszkolu! I dla was i dla dzieci :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz